tisdag 18 oktober 2011

Schemaändring och en stackars gubbe.

Vaknade precis före att min chef ringde imorse, ca kvart i 7. En av mina kollegor hade blivit sjuk så han undrade om jag kunde komma in och jobba förmiddag istället för eftermiddag, börja kl 8 och sen sluta 16.30 då en annan kollega kunde komma in och ta eftermiddagen. Man måste ju ställa upp för laget, nästa gång kan det ju vara min tur, så eftersom att jag redan var vaken klev jag upp och begav mig till jobbet. Kändes lite skumt att inte gå hem vid kl 15 som man vanligtvis gör när man har förmiddagspasset, men vad gör man? Dagen i sig var inte speciellt händelsefull, förutom att brandlarmet blev testat i hela hotellet, så jag fick mig en liten mini-brandlarmsgenomgång av han som kom för att testa larmet. Inte helt fel tycker jag, det är ju något man aldrig kan vara för förberedd på om det någon gång skulle vara skarpt läge.

Efter jobbet har dagen varit hyffsat händelselös, förutom att jag träffade en medelålders herre som inte verkade speciellt positiv till livet när jag var ute med hundarna. Har träffat denne herre en gång förut när han var inne på hotellet och köpte en öl, kan inte påstå att han var positivare då. Han frågade mig om man hade hundar som substitut för barn, sen sa han att han hatade hundar också. Tänkte inte bry mig så mycket åt hans bitterheter, men när han nästan cyklade över Brutus blev jag inte glad alls. Hade han inte cyklat iväg vet jag inte vad jag hade gjort. Är mest glad över att jag hann dra undan Brutus så att han inte blev skadad, trots att han är en hårding till hund. Nu i efterhand tycker jag mest synd om mannen, det kan inte vara lätt att hela tiden vara så sur på saker och ting.

En positiv sak är dock att Skrutt äntligen har kommit hem från utlandet, så nu kan jag ringa henne stup i kvarten igen! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar