måndag 10 oktober 2011

Lediga måndag

Tog en sovmorgon idag, eller ja, var upp strax efter kl 6 för att ta emot lilla Dexter som vi sitter hundvakt åt idag medan hans matte Lisa jobbar, men fick ju somna om igen efter att hundarna lugnat ner sig lite. Dom blir ju som så uppspelta när dom får besök :) 

När både jag och Mats vaknat till liv tog vi oss en promenad med hundarna i höstsolen och sen passade vi på att byta till vinterdäck på bilen. När jag säger vi så menar jag faktiskt vi, jag bytte två däck, även om Mats fick lov att hjälpa mig loss med bultarna först, dom satt så hårt att det inte hjälpe att jag hoppade på fällkorset ens! Jag förstår inte riktigt varför folk ibland kan bli förvånade när jag säger att jag kan byta däck på en bil. SÅ svårt är det faktiskt inte, och om man har problemet jag hade idag med att bultarna satt för hårt så kan man nog låna/hyra ett tryckluftsverktyg på en GDS-hall eller något till hjälp. Men svårt? Nja det tycker jag nog inte. Jobbigt? Ja en smula däremot och smutsig blir man också :P

Annars idag så har det inte hänt överdrivet mycket. Anna kom förbi och hängde ett tag så jag fick sällskap till middagen även om Mats åkte till jobbet. Surrade en massa som vanligt :) Lisa kom även förbi en stund mellan hennes två jobb så jag har haft bra med sällskap idag. Imorgon påbörjas den första av mina 3 arbetsdagar den här veckan, sen är det långhelg. Ska bli skönt. Har även beställt tågbiljetter hem till senare i månaden, så ska bara ta ledigt nu så blir det bra ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar