onsdag 25 januari 2012

Ortopedbesök

Hade äntligen fått tid hos ortopeden idag för att undersöka min handled. Har haft värk till och från under en lång tid och på vårdcentralen ville dom liksom inte göra mer efter att de inte sett något på röntgen. Hursomhelst, fick veta att jag har s.k. Ganglion i min handled, en ansamling av ledvätska som bildat en svulst typ och stelnat en aning. Läkaren försökte tömma den lite med en spruta, den var tydligen inte så stor så det kom inte ut så mycket vätska. Förhoppningsvis blir det dock bättre nu, om jag inte har otur och allt kommer tillbaka igen. 

Efter mitt läkarbesök gick jag och Mats på stan en sväng och kollade på ringar, hittade några alternativ så nu måste vi bara bestämma oss :) 

Hade hemgrupp ikväll också, det är som en oas i vardagen på något sätt. Hade först tänkt låta bli att gå, det kändes jobbigt att ta sig iväg, men när jag väl bestämde mig för att fara försvann den jobbiga känslan. Kanske var det någon som försökte påverka mig. Är mycket glad att jag for iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar