tisdag 24 januari 2012

Ledig tisdag!

Som att jag har längtat efter den här dagen, ledig tisdag som inledning till tre hela lediga dagar i rad, det känns som att det var längesen nu! Klev upp rätt tidigt ändå i morse då vi skulle få hem hantverkare till oss, för att påbörja den lite större renoveringen som vår hyresvärd bestämt sig för att göra. Döm av min förvåning när den första hantverkaren som kliver in igenom dörren säger "men är det inte du från hotellet?". Jag var mer fokuserad på att hålla Brutus lugn just då så jag hade inte tittat så noga. Men nog var det så alltid. De två männen som skulle fixa och trixa med våra avlopp är gäster på hotellet där jag jobbar. Det kändes lite småskumt att ha gäster därifrån hemma hos oss, visste inte hur jag skulle bete mig. Jag är ju som lite mer avslappnad hemma än på jobbet, så det vart lite krock där, med jobbet hemma liksom. 

När Mats kom hem för lunch bestämde vi oss att äta på stan, vi hade ju som inget avlopp eller rinnande vatten, plus att vi inte ville vara ivägen för hantverkarna med att laga mat och grejer. Efter lunchen gick jag och hälsade på Diva på hans praktikplats. Han skulle just till att ta lunch samtidigt som han var lite hemlighetsfull så han bad mig gå och ta ett bord i fiket bredvid butiken där han praktiserar. När han kommer dit en stund senare har han med sig en liten påse som det står Chanel på och säger "God jul från Anna och Jan". Blev förstås rätt paff av det hela, men mycket glad åt vad som fanns i paketet. Det var en palett med de ögonskuggorna jag kommer att ha i sommar på den stora dagen :) Tack så mycket! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar