tisdag 20 november 2012

Längesen

Tänkte ge det här med att blogga ett försök till. Ibland kan det ju som vara trevligt att skriva några rader.

Idag har det varit en sån där dag på jobbet som jag nästan skulle varit utan. Jag tycker mycket om mitt jobb och jag gillar när det händer saker och är fullt upp, men idag har varit en sån där dag när varenda liten sak jag gjort tagit sanslöst mycket längre tid än det borde. Så fort jag påbörjat något har telefonen ringt, någon gäst har velat något, någon kollega behövt hjälp med något etc. Missförstå mig rätt, jag har absolut inte något emot att hjälpa mina kollegor eller gäster lite extra mycket om jag kan, men ibland blir det lite mycket på en gång.


Dagens tips:

Om du och en grupp vänner/kollegor/whatever bor i flera dagar på ett och samma hotell och en av er fyller år under tiden ni bor där och ni gärna vill fira födelsedagsbarnet med en tårta, varför väntar ni till samma dag som aktuella personen fyller år med att beställa denna tårta? Ni borde ju ha vetat att personen fyllde år redan i förväg, eller? Varför inte ge oss en heads-up 1-2 dagar i förväg, det gör saken enklare för alla inblandade och vi får möjlighet att uppfylla era önskemål bra mycket bättre, och kanske även billigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar