måndag 2 maj 2011

Bloggtorka deluxe

Egentligen kanske jag ska ta och inse att jag inte är så bra på det här med att blogga regelbundet. För några veckor sen hade jag ju iallafall en ursäkt till att inte ha något att skriva om när jag bara gick hemma om dagarna, men nu har det ju faktiskt hunnit hända en del saker i mitt liv som jag inte nämnt alls här i bloggen. Jag vet faktiskt inte varför det blivit så. 

Största händelsen i mitt liv hittills är iallafall att Mats har friat, så nu är vi förlovade! :) Det var faktiskt ett tag sen vi tog det beslutet nu, men vi fick ringar först förra veckan, så på något sätt känns det mer "officiellt" nu, facebook-relations-statusar till trots. Är riktigt nöjd med ringarna, även om vi kanske kommer att byta ut dom senare då de är i silver. Det får bli en senare fråga.


En annan sak som hänt är att jag fått ett nytt jobb äntligen! Dock är det inte heltid, och inte ens halvtid, utan bara 20% just nu, även om jag fått jobba nästan heltid medan jag gått inlärning, och till sommaren så kommer det att bli heltid typ också då andra ska på semester. Just ja, det är receptionen på Scandic Syd här i Östersund som är min nya arbetsplats. Hoppas att jag kan få en större tjänst så småningom så att inte något som "slut på deltidsdagar" hos A-kassan tvingar mig att välja mellan ersättning från dom och att fortsätta jobba på Scandic. Jag trivs verkligen så bra där och jag vill inte bli "tvingad" att sluta för en sån sak! Håll tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar