lördag 19 februari 2011

Ätar-dag typ

Sov alldeles för länge idag igen. Jag börjar tvivla på att mina många sömntimmar inte beror på att jag är trött egentligen, utan att jag har haft en hel massa drömmar jag inte riktigt velat vakna ifrån senaste dagarna. Är det en legitim ursäkt för att sova bort halva dagen?

Mats ringde iallafall och väckte mig kl 13 (!) när han var på väg från bowlinghallen och frågade om jag ville följa med han och hans pappa och äta på stan. Tyckte det lät som en bra plan så klev upp och gick ut med hundarna. Det blev att äta på Sammurai, nära och bra från oss såhär i kylan. Entrecôte Yakuniku (stavning?) blev det för oss alla tre, men jag tror att det hade räckt om vi hade beställt in två portioner. Galet stora de var! Fick i mig kanske en tredjedel så bad att få ta med mig resten hem. Har aldrig bett om en "doggy bag" någonsin förut, men antar att någon gång måste vara den första! Medan vi var ute med hundarna innan Sammurai så ringde förresten Mats mamma och frågade om vi ville komma och äta hemmagjort pizza till middag hos henne och eftersom att det var några timmar kvar dit så tackade vi ja. Det var också gott, även om vi inte orkade äta så jättemycket av pizzan efter den bastanta lunchen.

Avslutade kvällen med att kika på melodifestivalen tillsammans med Mats mamma och sen åkte vi hemåt.

Och till sist: Stort GRATTIS till Emma och Niclas som har fått en liten dotter för inte alltför många timmar sedan! :)

1 kommentar: